sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

Lähtöfiiliksissä - Näin aion tulla lähemmäs Kristusta kesäleirillä

On maanantaiaamu ja kello on 8:38. En oo varmaan tänä kesänä yhtenäkään loma-aamuna ollut näin aikaisin ylhäällä sägnystä ja vielä kaiken lisäks suihkunraikkaana. Ei, en oo seonnut, eikä musta oo tullut aamuvirkku, vaan oon reilun kahden tunnin päästä istahtamassa auton rattiin ja suuntaamassa kohti nuorten naisten leiriä. 

Nuorten naisten leiri on meiän kirkon leiri, joka järjestetään joka kesä 12-17-vuotiaille tytöille. Oon ite ollut kuutena vuonna mukana leiriläisenä, mutta tänä vuonna (kun oon niinkin hurjan vanha kuin 18!), oon menossa ensiapuopettajaksi ja muutenkin yleisapulaiseksi. 

Oon ihan superfiiliksissä leiristä ja siitä, että mulla on mahdollisuus käyttää mun partiossa oppimia leiritaitoja muiden hyväksi ja iloksi leirillä ja päästä auttamaan. Leirille on tulossa paljon mun hyviä kavereita, myös sellaisia joita en oo nähnyt pitkään aikaan, ja oon iloinen niiden näkemisestä. (yhen mun kaverin kanssa sovittiin kesäkuun alussa, ettei nyt tässä kuussa puhuta pojista ollenkaan tai muistakaan mielenkiintoisista juoruista toisillemme, että sitten leirillä riittää juteltavaa joka yöksi, haha :D)

Kaikista eniten oon kuitenkin fiiliksissä siitä erityisestä hengestä, jota nuorten naisten leirillä on mahdollisuus tuntea. Tänä vuonna leirin teemana on "Tulkaa Kristuksen luokse" ja mä todella tiedän, että tuleva viikko tulee lähentämään mua Kristukseen tosi paljon. Nuorten naisten leiri on ympäristö, jossa kaikki on kavereita keskenään ja etsii tapoja auttaa ja palvella toisiaan. Nuorten naisten leirillä voi aina olla täysin oma itsensä ja leiriläiset sun ympärillä hyväksyy sut sellaisena kuin sä olet ja näkee niitä hyviä ominaisuuksia, joita sussa on ja tsemppaa sua niissä. Vaikka leirillä onkin paljon hauskaa ohjelmaa, ohjelmaan kuuluu myös paljon hengellisyyttä ja leiri on ennen kaikkea aina uskoa vahvistava kokemus.

Kaikki kuitenkin tietää, että jotta jostain tapahtumasta voi saada jotain irti, pitää myös itse antaa. Pitää itse tehdä töitä onnistuneen leirikokemuksen eteen. Siksi asetankin itselleni tulevalle viikolle pari tavoitetta, miten voin tulla lähemmäs Kristusta:

1) Rukoilen joka aamu, jotta löytäisin päivittäin tilaisuuksia palvella leirillä, jopa varsinaisten työ- ja palvelutehtävieni ulkopuolella. (pääsin aloittamaan tän heti, mun serkku soitti äsken ja sanoi että se unohti ottaa tyynyn leirille ja pyys mua tuomaan yhen ylimääräisen mukaan!)
2) En vietä aikaa leirillä vain omien parhaiden kavereideni kanssa, vaan tutustun uusiin ihmisiin ja yritän olla ystävä erityisesti nuoremmille leiriläisille ja niille, jotka ovat yksinäisiä.
3) Pidän päivittäin leiripäiväkirjaa ja kirjoitan ylös mitä olen kokenut, oppinut ja tuntenut. (leirin jälkeen tietty julkaisen mun leiripäiväkirjan, tai ainakin osan siitä, täällä blogissa!)
4) Menen aikaisin nukkumaan. (outo tavoite, tiedän, ja monet epäilee että pystynkö siihen....mä oon kuitenkin huomannut mun omassa elämässä, että hyvin nukutun yön jälkeen työteho on sata kertaa parempi kuin huonosti nukutun, siks aion mennä aikaisin nukkumaan! tää tavoite auttaa mua onnistumaan paremmin kaikissa muissa :))

Okei, nyt pitää laittaa tietokone pois ja pakata vielä viimesetkin tavarat, että ehin! Hauskaa viikkoa teille kaikille, kuullaan leirin jälkeen! :)

 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!